Tabara Oxford Brookes 2023 (9-22 iulie)

Tabara Oxford Brookes 2023Tabara Oxford Brookes 2023

Copiii au studiat la Oxford Brookes in Regatul Unit al Marii Britanii.

Prima tabara de la Oxford Brookes 2023 s-a desfasurat in perioada 9-22 iulie. Pe parcursul celor 14 zile, copiii au studiat in una din cele mai moderne si renumite universitati din Anglia.

Jurnalul de calatorie – Tabara Oxford Brookes 2023 (9-22 iulie)

Dragi parinti, dupa un zbor de 3 ore cu usoare turbulente am aterizat la Londra, de unde am fost transferati cu autocarul catre campusul din Oxford.

Aici am fost intampinati de catre Mike (managerul taberei) care ne-a repartizat camerele. Pe urma am fost sa servim cina, ca mai apoi sa ne odihnim pentru a ne incarca bateriile.

Luni dimineata, dupa micul dejun, am plecat intr-un tur al batranului oras Oxford.

Am vazut casa in care a locuit o vreme Shakespeare, celebra Radcliffe Camera, The Bodleian Library considerata cea mai faimoasa biblioteca si a doua ca marime din UK.

Am mers la The Bridge of Sighs, o alta celebra locatie a orasului. Dupa vizite, am avut putin timp liber, ulterior revenind in campus pentru masa de pranz.

A urmat testarea la limba engleza, si inca o ora de curs dupa care am servit cina. Seara s-a incheiat cu o activitate numita „Speed Dating” si cu o plimbare la supermarket-ul de langa cazare, pentru a face cateva cumparaturi.

Marti, dupa micul dejun, s-a facut repartizarea pe grupe in functie de nivelul limbii si copiii au avut doua ore de curs. In pauza dintre cele doua ore, s-au relaxat in parcul de langa centrul de studii.

Dupa pranz, am iesit din nou in oras sa vizitam unul dintre cele 50 de colegii ale Universitatii Oxford, Wadham College. A fost interesant sa vedem o institutie de invatamant atat de veche si de diferita de cele de acasa.

Am profitat de putinul timp liber pentru a trai experienta librariilor de aici, si de a cumpara cateva carti. Seara am servit cina, dupa care am avut parte de o noua activitate, aceasta fiind „Talent Show”. Fiecare nationalitate a prezentat ceva specific, copiii nostri alegand sa danseze Brasoveanca! Au primit aplauze si s-au distrat copios.

Pentru a vizualiza fotografiile din Tabara Oxford Brookes 2023 (9-22 iulie) acceseaza Google Photos sau Facebook

Tabara Oxford Brookes 2023 (9-22 iulie) – Oxford, Anglia

Miercuri dimineata, copiii au avut ore, iar dupa masa de pranz am plecat in oras la “Punting”, o plimbare cu barca pe canalele din Oxford, activitate care le-a adus bucurie si a fost o noutate pentru ei.

Am vizitat Museum of Natural History, unde au fost uimiti ca pot atinge multe dintre exponate. Dupa vizita, ne-am intors in campus pentru cina, urmata de un concurs de construit si desenat castele inspirate de cladirile istorice din zona.

Joi, dupa ore si masa de pranz, copiii au fost provocati la o noua activitate, Treasure Hunt, la care au avut de rezolvat 20 de task-uri in centrul orasului.

Acestia au lucrat in echipe, iar la final au spus ca s-au simtit ca in emisiunea Asia Express. Seara, dupa cina am iesit in parc pentru activitati sportive si relaxare.

Vineri, din cauza ca a plouat toata ziua, s-au desfasurat diverse activitati in interiorul campusului. Dupa ore si pranz, au concurat in rezolvarea unui Quiz, copiii nostri ocupand locurile intai si trei.

Seara s-a incheiat cu mult asteptata discoteca, pentru care s-au imbracat adecvat si s-au distrat de minune! Aceasta activitate a fost special rezervata pentru grupurile din campusul nostru (romani, italieni, spanioli, croati).

Sambata, am plecat cu autocarul la Bristol, unul dintre cele mai vechi porturi din insulele britanice, situat pe raul Avon. Din pacate, vremea nu a tinut cu noi, a plouat torential si a batut vantul puternic, asa ca ne-am adapostit la Cabot Circus, unde au avut timp pentru shopping. Ne-am intors in campus, am luat cina si ne-am retras sa ne pregatim pentru vizita de Duminica la Londra.

Prima experienta interesanta a fost calatoria cu trenul catre Londra si apoi cu metroul. La iesirea de la metrou, primul lucru pe care l-au vazut a fost bine-cunoscutul Big Ben, si tot acolo au facut cunostinta cu London Eye, dupa care am plecat spre Westminster Abbey și Houses of Parliament. In traseul nostru ne-am oprit si in Downing Street numarul 10, la resedinta primului ministru al Marii Britanii

Mergand spre Buckingham Palace, am admirat si garzile calare si parcul St. James, iar dupa palat, ne-am indreptat catre Trafalgar Square si dupa am facut o oprire in Covent Garden, fosta piata de fructe si legume, devenita acum o atractie turistica foarte cunoscuta, atat pentru cladirile istorice din zona, cat si pentru shopping. Astfel, frumoasa zi in Londra s-a incheiat la fel cum a si inceput, cu trenul.

Tabara Oxford Brookes 2023 (9-22 iulie) – Oxford, Anglia

Luni dimineata, dupa ore si masa de pranz, am fost in centrul orasului, unde copiii au trebuit sa lucreze in echipe pentru realizarea unui scurt video despre obiectivele turistice preferate, ulterior intorcandu-ne in campus unde le-am si vizionat.

Le-a placut mult aceasta provocare! In drum spre cazare ne-am oprit la Tesco, un supermarket pe care l-au indragit, pentru mici cumparaturi.

Marti a inceput, ca de obicei, cu micul dejun si orele de engleza. Dupa pranz, o parte din copii au vrut sa participe la intreceri sportive, in parcul din apropierea campusului, in timp ce altii au vizitat celebrul Muzeu de Arta si Arheologie, Ashmolean, fondat in 1683. Dupa cina au participat la activitatea de origami, facand barcute in interiorul carora si-au scris dorinte si pe care le-au dus la rau.

Miercuri, dupa micul dejun si ore, am plecat cu autobuzul in afara orasului, la o ferma de fructe si legume, unde am avut ocazia sa vedem cum sunt cultivate si se cresc capsunile, zmeura, catina, fragutele etc. Am fost surprinsi sa aflam ca putem sa ne culegem propriile fructe si le putem manca, fara nici un cost, copiii bucurandu-se astfel de minunatul peisaj rural, tipic englezesc. Ne-am intors obositi, dar incantati de experienta avuta, am luat cina si am revenit in campus sa ne odihnim.

Joi, dupa pranz, a urmat o alta experienta noua, un complex de bowling. Au fost foarte bucurosi sa incerce toate jocurile de la aparate si au format echipe pentru bowling. Seara am avut cina in oras la un bistro cu specific brazilian.

Vineri, au incheiat cursurile si dupa masa de pranz, am vizitat doua colegii ale Universitatii Oxford: Magdalen si New College. A fost foarte interesant sa vedem cum invata studentii, in cladiri vechi de mai bine de 600 de ani, mai ales ca intr-una dintre cladiri s-a filmat o serie Harry Potter. Au avut si putin timp pentru cateva ultime cumparaturi.

Dupa cina, a avut loc inmanarea certificatelor de absolvire a cursurilor de limba engleza, unde copiii au fost felicitati de catre profesorii lor pentru nivelul bun si foarte bun de cunoastere a limbii engleze. Seara au participat la o a doua seara de discoteca, insa aceasta a fost de ramas bun.

Si astfel se incheie activitatile noastre in Oxford, cu multe experiente noi, prietenii si amintiri frumoase si cu dorinta de a reveni intr-o buna zi.

Va dorim toate cele bune si ne revedem curand acasa,

Daniela si Adriana – group leaders tabara Oxford 9-22 iulie

Va invitam sa va bucurati de fotografiile din Tabara Oxford Brookes 2023 (9-22 iulie) in albumele: