Tabara St. John’s New York (3-17 august)

Tabara St. John's New YorkTabara St. John's New York (3-17 august)

Copiii s-au bucurat de o experienta memorabila pe taramul american!

New York, New Jersey, Maryland, Virginia, Delaware, Pennsylvania, Washington DC sunt cele 7 state americane vizitate de participantii in tabara din St. John’s New York.

Jurnalul de calatorie – Tabara St. John’s New York 2023

Va scriem cu bucurie din America, New York, unde am ajuns cu bine dupa un zbor lung. Ne-am cazat in campusul st. John’s University si am inceput aventura. Impreuna cu responsabilul din universitate, am facut un tur al universitatii, iar seara am avut ocazia sa participam la o lectie de hip hop, dupa care am asistat la ‘orientation’ (o scurta prezentare a regulilor care trebuie respectate pe perioada taberei).

Vineri, dupa micul dejun, copiii au mers la cursuri, iar dupa pranz am plecat spre Manhattan. Prima oprire a fost la Lincoln Center, unul din cele mai prestigioase centre de arta din New York. Am continuat cu o plimbare prin Central Park, am trecut pe langa faimosul hotel din Home Alone si am ajuns pe 5th Avenue unde toata lumea a avut timp liber pentru shopping. Am terminat ziua in Times Square unde am servit cina si am explorat magazinele cu vitrine spectaculoase!

Sambata am plecat spre Washington DC, dar pe drum ne-am oprit sa luam pranzul in Princeton, oras faimos pentru prestigioasa Princeton University, dar si pentru povestile sale de groaza intesate de-a lungul anilor. Dupa cateva ore am ajuns si in Washington, prima oprire din oras fiind ‘the White House’, locul unde presedintele SUA isi desfasoara activitatea. Copiii au avut timp pentru cumparaturi in Tanger Outlet, cu magazine precum Nike, Polo Ralph Lauren, Coach, Michael Kors si multe altele. Pentru cina ne-am indreptat spre National Harbor unde s-au gasit o varietate de restaurante cu diferite specialitati din America si Mexic.

Duminica am explorat Smithsonian Museum, Capitoliul, dar si orasul Philadelphia, in drum inapoi spre New York. Ne este dor de casa si stim ca revederea va fi frumoasa. Ne-am imprietenit si cu alti adolescenti din alte tari veniti aici, ca si noi, sa studieze si sa experimenteze visul american. Iar noi, romanii, suntem ca o familie mare, mereu ne ajutam si sustinem!

A fost necesar un weekend pentru a vizita 6 state din SUA: NY, NJ (Princeton), Maryland (National Harbor), Virginia, Delaware si Pennsylvania (Philadelphia), la care adaugam si Washington DC! Reusim sa vizitam si sa descoperim multe itinerarii fascinante, dar totodata sa invatam si lucruri noi la cursurile din cadrul universitatii st. John’s. Profesorii sunt draguti cu noi si vin mereu cu informatii de actualitate, precum si cu lectii interactive.

Luni, am avut seara disco unde am avut ocazia sa o sarbatorim pe Alina, group leader-ul nostru, si pe colega noastra, Maria. S-a lasat cu multe distractie, voie buna si cupcakes delicioase.

Marti, dupa cursuri si pranz, am plecat catre MoMa (Museum of Modern art), adesea identificat ca unul dintre cele mai mari si mai influente muzee de arta moderna din lume, jucand un rol major in dezvoltarea si colectarea artei moderne. Colectia MoMa ofera o privire de ansamblu asupra artei moderne si contemporane, inclusiv lucrari de arhitectura si design, desen, pictura, sculptura, fotografie, tiparituri, carti ilustrate si de artist, film si media.

Dupa vizitarea muzeului, ne-am delectat in Bryant Park din Midtown Manhattan, ce contine gradini sezoniere, restaurante, baruri si singurul patinoar cu intrare gratuita din New York. Nu putea lipsi shopping-ul din lista, asa ca ne-am indreptat vertiginos catre Herald Square, din cartierul Midtown Manhattan, formata din intersectia dintre Broadway, Sixth Avenue (oficial avenue of the americas) si 34th street.

Dupa cina, am mers pe Broadway, la musicalul Chicago, binecunoscuta satira despre coruptia in administrarea justitiei penale si conceptul de „criminal de celebritate”. Amplasat in anii 1920 si bazat pe evenimente reale, acest spectacol satiric urmareste vedete aspirante a varstei jazzului care isi castiga faima nu doar pentru talentul lor de cantat sau dans, ci si pentru comiterea crimelor care fac titluri senzationale in tot orasul Chicago. Am fost fascinati de stralucirea acestui musical care sta in respectul fata de trecut, dar si in atmosfera sa contemporana. Totodata, personajele realiste, melodiile pline de umor si decorul stralucitor au facut aceasta experienta de neuitat.

Am incheiat aceasta seara cu City Lights. am vizitat cele mai spectaculoase atractii ale New York-ului (plimbare cu autobuzul) la lasarea intunericului: Cladirea Empire State, Cladirea Chrysler, Cladirea Flatiron, Times Square, Chinatown, Brooklyn Bridge, unde am imortalizat numeroase poze.

Pentru a vizualiza fotografiile din Tabara St. Jonh’s New York 2023 acceseaza Google Photos sau Facebook

Tabara St. John’s New York (3-17 august)

Miercuri a fost o zi pe care am petrecut-o in campus, am avut cursuri si multe activitati. Pe seara am participat cativa dintre noi la karaoke, unde am facut ravagii cu „Dragostea din tei”, melodie cunoscuta si de italieni, am cantat cu ei, si cu „Eu vara nu dorm”. Am dovedit ca si noi cunoastem multe melodii italienesti, si am cantat cu totii. A fost un moment emotionant sa vezi copii de nationalitati diferite uniti de aceeasi muzica.

Joi, spre dezamagirea tuturor, a venit cu ploaie. Insa, ne-am incalzit cu itinerariile frumoase si glumele pline de haz ale colegilor nostri si ale group leaderilor Alina si Catalin. Am mers pe Brooklyn Bridge, am facut cateva poze, insa nu am poposit mult din cauza ploii care a venit brusc, apoi ne-am indreptat cu pasi rapizi catre Chinatown si Little Italy, unde am cumparat suveniruri frumoase pentru cei dragi noua, dar si fructe exotice. Am admirat si piata de peste si fructe de mare atat de variata.

Am aflat ca Chinatown este cartierul cu cea mai mare populatie de chinezi din emisfera vestica. in Little Italy ne-am delectat cu delicioasele sandwichuri italienesti si pizza aburinda. Totodata, ne-am bucurat ca s-a oprit ploaia si am avut mai mult spor la cumparaturi. Dupa aceste doua cartiere atat de diferite, am ajuns in cartierul soHo, tipic american cu zeci de magazine si restaurante, unde am petrecut cateva ore.

Drumul de intoarcere catre campusul cu metroul ne-a oferit oportunitatea sa ne etalam noile achizitii. Dupa asa o zi, o baie fierbinte si un ceai cald au fost binevenite si relaxante.

Fiecare zi in New York este plina de surprize. Group leader-ii nostri, Alina si Catalin ne-au vorbit de o cladire noua inaugurata in 2020 si foarte inalta ce merita vazuta. Nu stiam insa cat de inalta, insa asteptam cu nerabdare experienta.

Aveam sa aflam curand cand ni s-au inmuiat picioarele in liftul deosebit de silentios si rapid care ne-a propulsat direct la etajul 93. Ancorand modernizarea Manhattanului, the summit One Vanderbilt straluceste ca un far pentru lume, cu forma sa iconica care stabileste un nou standard pentru arhitectura din New York. Masurand 1.401feet (427 mtr) inaltime, One Vanderbilt este cel mai inalt zgarie-nori comercial din Midtown Manhattan si printre primele 30 de cladiri cele mai inalte din lume. Am vizitat etajele 91, 92 si 93 unde am poposit sa admiram inca o data privelistea spectaculoasa si sa servim un suc racoritor sau sa mancam ceva delicios.

Dupa aceasta experienta unica, am vizitat imprejurimile si ne-am relaxat la un concert live in parcul Bryant. Urmatoarea zi, cativa dintre noi am zburat cu elicopterul si am catalogat-o ca una dintre cele mai frumoase experiente, apoi am vizitat cartierul Chelsea. Am vizitat Hudson Yards, mers apoi pe High Line, ce ne-a oferit o priveliste de vis asupra cladirilor contemporane si gradinilor luxuriante, apoi am explorat Chelsea Market unde am servit cina si cumparat suveniruri unicate.

In drumul nostru spre Niagara, organizatorii ne-au trasat „a big challenge” (o mare provocare), cu multe premii. Avem de gasit si pozat din autobuz si cand ajungem la cascada urmatoarele: o licenta noua de New Hampshire, un cal, un vultur plesuv, o tesla albastra, sigla de McDonalds, un semn pentru Binghamton. Ne-au dat de lucru, am stat cu ochii pe fereastra sa facem poze.

Desi cu totii am mai vazut cascade in viata noastra, nimic nu se compara cu emotia si uimirea ce o simti la vederea cascadei Niagara. Am ramas cu totii hipnotizati, in timp ce paseam pe potecile din parcul verde in care topaiau nestingheriti iepurasii si veveritele. Atat prima vedere a cascade, cat si turul cu barca ne-au taiat respiratia. Desi ne-am udat destul de tare datorita picaturilor de apa si a vantului care batea mai viguros, o data ce ne apropiam de cascada, ne-am simtit fantastic si am mai repeta experienta.

Intreaga aventura a fost atat de minunata, dar ceea ce ne-a placut cel mai mult a fost frumusetea naturala a locului. Privelistile sunt maiestoase si uluitoare. Seara, cascada este si mai spectaculoasa deoarece aceasta este iluminata, intr-un mod suprarealist. Exista ceva calm, in felul in care apa cade pe pietre, se spune ca aceste caderi pot avea un impact pozitiv si calmant asupra corpului uman. Apa cristalina si de smarald, impreuna cu vegetatia luxurianta si punctele de belvedere ce inconjoara toata zona, transforma cascada intr-o adevarata capodopera a mamei natura, care nu conteneste sa ne surprinda cu creatiile sale magice.

Am aflat si cateva fapte interesante despre Niagara:

✅️ Cascadele din Niagara au o vechime de aproximativ 12.000 de ani

✅️ Caderile s-au format atunci cand ghetarii care se topeau au format lacuri masive cu apa dulce (Marile Lacuri), dintre care unul (Lacul Erie) a coborat spre altul (Lacul Ontario). Apele curgatoare au scos un rau in coborarea lor si au trecut la un moment dat peste o formatiune abrupta asemanatoare stancii (escarpmentul Niagara). De la caderile initiale care trec peste Escarpment Niagara, apa a inceput sa se uzeze inapoi in sus pe rau. Calea pe care a parasit-o este cunoscuta astazi sub denumirea de Cheile Niagara (un drum adanc taiat si foarte pitoresc).

✅️ Raul Niagara curge cu aproximativ 35 mile/ora (56,3 kilometri/ora).

✅️ Exista de fapt doua cascade in Niagara, American Falls si Canadian Horseshoe Falls.

✅️ Annie Taylor „Queen of the Mist”, o profesoara din Bay City, Michigan, a fost prima persoana care a calatorit peste Cascada intr-un butoi pe 24 octombrie 1901.

✅️ De la isprava ei, multi artisti cascadori au provocat cascadorii puternice, de obicei, cu instrumente de casa asemanatoare butoiului.

✅️ Putin mai tarziu, plimbarea cu butoiul peste apele Niagarei a fost interzisa (lucru ce ne-a bucurat).

Speram ca prin jurnalul nostru, sa puteti sa traiti si voi, emotia ce am simtit-o noi, vizitand cascada Niagara

Cu drag,

Alina and Catalin – group leaders tabara St. John’s NY 2023

Va invitam sa va bucurati de fotografiile din Tabara St. John’s NY 2023 (3-17 august) in albumele: